Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie
Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z treścią dokumentu dotyczącego procedur bezpieczeństwa oraz zasad organizacji pracy szkoły na czas pandemii. Został on pozytywnie zaopiniowany przez Radę Szkoły na zebraniu w dniu 24 sierpnia 2020 r. W związku z dynamicznie rozwijającą się sytuacją, zakładamy możliwość wprowadzenia zmian do niniejszych procedur. Równocześnie z góry dziękujemy za przesłanie nam uwag, które pozwolą nam udoskonalić zaproponowane rozwiązania.
Poniżej przedstawiamy wyciąg najważniejszych zasad i reguł wariantu organizacji pracy szkoły, według którego rozpoczniemy pracę od początku września. Zakłada on przede wszystkim maksymalne rozrzedzenie osób przebywających w danym momencie na terenie szkoły oraz ograniczenie do minimum możliwości mieszania się uczniów z różnych oddziałów.
W związku ze zmieniającą się sytuacją bierzemy pod uwagę możliwość przejścia na tryb pracy hybrydowy lub zdalny, co jest uzależnione od otrzymania zgody stosownych instytucji. O ewentualnych zmianach będziemy Państwa na bieżąco informować.
Dyrekcja i Grono Pedagogiczne XV LO
Wyciąg z procedur i zasad organizacji pracy szkoły w okresie epidemii:
1. Do szkoły może przychodzić tylko uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych, nie objęty kwarantanną i izolacją.
2. Przed wyjściem do szkoły uczeń powinien zmierzyć sobie temperaturę. Uczeń powinien pozostać w domu, jeżeli temperatura ciała przekracza wartość 37,5°C.
3. Przed wejściem do budynku szkoły pracownik mierzy uczniowi temperaturę ciała.
4. Rodzic jest zobowiązany do odebrania swojego dziecka ze szkoły w ciągu godziny w przypadku wystąpienia u niego objawów chorobowych.
5. Wyznacza się na terenie szkoły izolatorium.
6.  Rodzice są zobowiązani do bezzwłocznego poinformowania szkoły o przypadku zarażenia koranawirusem, poddaniu ucznia i domowników kwarantannie i izolacji.
7. Przed wejściem do szkoły oraz każdej sali lekcyjnej znajdują się płyny do dezynfekcji rąk. Uczniowie mogą korzystać także z własnych płynów.
8. Podczas przemieszczania się na terenie szkoły obowiązuje nakaz noszenia maseczek.
9. Podczas lekcji obowiązuje uczniów nakaz założenia przyłbic, które zostały zakupione dla każdego ucznia przez Radę Szkoły. Oznakowane przyłbice pozostają w sali, w której oddział skończył lekcję danego dnia.
10. W budynku szkoły (z wyłączeniem obiektu sportowego) może przebywać maksymalnie 12 oddziałów.
11. Zajęcia odbywają się w sesjach porannej i popołudniowej (najpóźniej do godziny 18.10), do których została przypisana stała grupa 12 oddziałów.
12. Z przyczyn organizacyjnych zajęcia z przedmiotów nie figurujących jako przedmioty maturalne mogą być realizowane w trybie zdalnym.
13. Każdej klasie zostają przypisane dwie stałe, sąsiadujące ze sobą sale, w których będą prowadzone w danym dniu wszystkie zajęcia z wyjątkiem lekcji informatyki. Jedynie w sporadycznych sytuacjach, tylko i wyłącznie wynikających z przyczyn organizacyjnych, dopuszcza się możliwość przejścia danego oddziału do innej sali niż te, które zostały mu na dany dzień przypisane.
14. Przyjmuje się zasadę, że maksymalnie po pięć oddziałów będzie miało zajęcia w salach na pierwszym i drugim piętrze, a dwa oddziały – na parterze.
15. Zajęcia w wyznaczonych dla danego oddziału salach odbywają się rotacyjnie co godzinę lekcyjną. Po zakończeniu każdej lekcji uczniowie zmieniają salę przechodząc do drugiej sali, gdzie spędzają przerwę śródlekcyjną i następnie biorą udział w kolejnej lekcji. W czasie drugiej lekcji wolna sala zostaje wywietrzona. Odejście od tej reguły stanowią jedynie zajęcia grupowe realizowane w bloku. W tym przypadku uczniowie nie zmieniają sali lekcyjnej w trakcie przerwy.
16. Sale są regularnie dezynfekowane według harmonogramu prac (zawsze przed wejściem innego oddziału) oraz wietrzone.
17. Uczniowie spędzają przerwy w wyznaczonych salach z wyjątkiem oczekiwania na lekcję informatyki oraz zajęć grupowych realizowanych w bloku.
18. Wyznacza się trzy odrębne wejścia do szkoły:
- wejście nr 1 (główne) i lewa klatka schodowa do sal: 102, 103, 104, 105, 106, 107, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209,
- wejście nr  2 (przez „kratę”), łącznik sali gimnastycznej i prawą klatką schodową do sal: 100, 101, 110, 111, 118, 122, 201, 202, 209, 211, 213, 218, 219,
- wejście nr  3 (przez „kratę”) i patio do sal na parterze: bibl.1, bibl.2, bibl.3, A, B.
Wejścia do szkoły zostają otwarte od godziny 7.30.
Uczniowie udają się bezpośrednio do sal lekcyjnych.
19. 5 minut po dzwonku na lekcję wejścia nr 2 i 3 zostają zamknięte. Spóźnieni na lekcje uczniowie wchodzą wejściem nr 1.
20. Przed wejściem do szkoły oraz przed wejściem do sali lekcyjnej uczniowie są zobowiązani zdezynfekować ręce.
21. Podczas lekcji uczniowie korzystają wyłącznie z własnych przyborów.
22. Podczas lekcji uczniowie zajmują stałe miejsca w sali.
23. Po zakończeniu zajęć uczniowie niezwłocznie opuszczają szkołę, kierując się tymi samymi ciągami komunikacyjnymi, którymi wchodzili do szkoły.
24. Szkolny sklepik zostaje zamknięty do odwołania. Wyłączone zostają również dystrybutory wody pitnej oraz maszyny vendingowe. Uczniowie sami zaopatrują się w żywność i napoje przed przyjściem do szkoły.
25. O sposobie prowadzenia zajęć wychowania fizycznego nauczyciele poinformują na pierwszych zajęciach.
Procedura bezpieczeństwa i zasady organizacji pracy