Szkoła bierze udział w projekcie międzynarodowym etwinning w partnerstwie z Niemcami, Francją i Hiszpanią. Oto idea projektu
Tytuł- be in HRM’s shoes
Jej Wysokość Elżbieta II- podróże, język,
Krótki opis
I)Elżbieta II - za życia zwiedziła ponad 100 różnych krajów. Do którego kraju , który odwiedziła Elżbieta II chciałbyś/ chciałabyś pojechać . Co byś tam chciał/ chciała robić?
. Rozważymy z punktu widzenia:
- Atrakcji turystycznych
· Rozrywki
II) Elżbieta II spotykała się z wieloma wielkimi tego świata. Wybierz sobie postać/ celebry tę/ osobistość z teraźniejszości i z przeszłości. Które osoby chciałbyś/ chciałabyś spotkać. Dlaczego?
· Zróbmy wywiad z tą osobą- czego chciałbyś / chciałabyś się dowiedzieć od niej/ niego/ ich. Jeśli chciałbyś je zadać osobie żyjącej obecnie- wyślemy te pytania na instagram/ do fun club tej osoby. Zobaczmy czy nam odpowie.
III) Elżbieta miała władzę nadać tytuł szlachecki:
· Której wybranej osobie na świecie ( gdybyś był Królową Elżbietą II) przyznałbyś tytuł szlachecki. Dlaczego? Jakie są zasługi tej osoby? Nie musi to być osoba z Wielkiej Brytanii.
VI) Elżbieta II- szef kuchni brytyjskiej rodziny królewskiej ujawnia menu królowej
· W jaki twoja dieta monarchini jest podobna do/ różna od jednego z wybranych krajów, które odwiedziła Elżbieta II? Porównaj potrawy spożywane przez królową oraz spożywane w jednym z wybranych odwiedzonych przez nią krajów.
· Stwórzmy razem dietę na długowieczność. Zagłosujemy, które cieszą się wśród nas największym poparciem.
· Jakie sposoby na długowieczność stosują ludzie w krajach na świecie- głosowanie , które są najskuteczniejsze.
V) Królowa i język: możesz użyć kolokwializmów / slangu
· James Bond and The Queen London 2012 Performance - napisz własny tekst
( narrację I dialogi) do filmiku or
· Ma’amalade sandwich Your Majesty?- zmien dialog według własnego pomysłu
· Znajdź i przerób w podobny sposób inny zabawny filmik z Królową
· Stwórz quiz/ słownik lub inną formę prezentacji wybranych idiomów funkcjonujących w języku angielskim.
Nasza współpraca oparta będzie na wykorzystaniu języka angielskiego, w tym slangu do efektywnej komunikacji, wspólnego tworzenia i dzielenia się ciekawymi materiałami co, mam nadzieję, sprawi nam przyjemność, da zabawę i satysfakcję.
Cele
- uczniowie poznają kulturę krajów świata.
- Poznanie sylwetki wielkiej osobowości Elżbiety II
- Uczniowie poznają osobistości życia politycznego / kulturalnego/ show biznesu –ich życie / wartości
- Rozwój umiejętności komunikacyjnych i współpracy, wyzwalanie kreatywności, przedsiębiorczości, rozwój myślenia krytycznego.
- Holistyczny rozwój uczniów poprzez pracę nad zadaniami interdyscyplinarnymi,
- Działania praktyczne wyzwolone podczas prowadzenia zadań projektowych,
- Wypracowanie produktów końcowych projektu (opisane w części “Spodziewane rezultaty”).
Postęp działań
Uczniowie będą pracować zarówno w grupach szkolnych, jak i zespołach międzyszkolnych. Językiem komunikacji będzie język angielski.
Zarys harmonogramu działań projektowych:
- X-XI 2022 - zapraszamy uczniów na TwinSpace,
- XII 2021- pierwsze zadania projektowe
- I-II/ III 2022- kolejne zadania projektowe,
- IV/ V 2022 - zakończenie pracy nad zadaniami i ewaluacja projektu.
Uczniowie będą:
- brali udział w zadaniach typu “burza mózgów”, tworzyli mapy myśli brali udział w dyskusjach
- współpracować przy realizacji poszczególnych zadań, wspólnie opracowywać produkty końcowe,
- podejmować inicjatywy i działania “w realu” w nawiązaniu do tematyki projektu.
Prezentcja działań nastąpi w formie
- plakatów
- materiałów online, zdjęć, materiałów audiowizualnych ,map myśli, filmików, wytworów prac uczniów
- ankieta o wartościach dla innych uczniów/dorosłych,
- materiały dydaktyczne na godziny wychowawcze i języki obce,
- Możliwy quiz (Kahoot/LearningApps/WordWall) oparty na materiałach z projektu.
- linków do dokumentów,
- materiałów z serwisu you tube / tik tok innych