Szkoła bierze udział w projekcie międzynarodowym etwinning w partnerstwie z Niemcami, Francją i Hiszpanią. Oto idea projektu

Tytuł- be in HRM’s shoes

Jej Wysokość Elżbieta II- podróże, język,

Krótki opis

I)Elżbieta II - za życia zwiedziła ponad 100 różnych krajów. Do którego kraju , który odwiedziła Elżbieta II chciałbyś/ chciałabyś pojechać . Co byś tam chciał/ chciała robić?

. Rozważymy z punktu widzenia: 

  • Atrakcji turystycznych

·        Rozrywki

II) Elżbieta II spotykała się z wieloma wielkimi tego świata. Wybierz sobie postać/ celebry tę/ osobistość z teraźniejszości i z przeszłości. Które osoby chciałbyś/ chciałabyś spotkać. Dlaczego?

·        Zróbmy wywiad z tą osobą- czego chciałbyś / chciałabyś się dowiedzieć od niej/ niego/ ich. Jeśli chciałbyś je zadać osobie żyjącej obecnie- wyślemy te pytania na instagram/ do fun club tej osoby. Zobaczmy czy nam odpowie.

III) Elżbieta miała władzę nadać tytuł szlachecki:

·        Której wybranej osobie na świecie ( gdybyś był Królową Elżbietą II) przyznałbyś tytuł szlachecki. Dlaczego? Jakie są zasługi tej osoby? Nie musi to być osoba z Wielkiej Brytanii.

VI) Elżbieta II- szef kuchni brytyjskiej rodziny królewskiej ujawnia menu królowej

·        W jaki twoja dieta monarchini jest podobna do/ różna od jednego z wybranych krajów, które odwiedziła Elżbieta II? Porównaj potrawy spożywane przez królową oraz spożywane w jednym z wybranych odwiedzonych przez nią krajów.

·        Stwórzmy razem dietę na długowieczność. Zagłosujemy, które cieszą się wśród nas największym poparciem.

·        Jakie sposoby na długowieczność stosują ludzie w krajach na świecie- głosowanie , które są najskuteczniejsze.

V) Królowa i język: możesz użyć kolokwializmów / slangu

·        James Bond and The Queen London 2012 Performance - napisz własny tekst

( narrację I dialogi) do filmiku  or

·        Ma’amalade sandwich Your Majesty?- zmien dialog według własnego pomysłu

·        Znajdź i przerób w podobny sposób inny zabawny filmik z Królową

·        Stwórz quiz/ słownik lub inną formę prezentacji wybranych idiomów funkcjonujących w języku angielskim.

Nasza współpraca oparta będzie na wykorzystaniu języka angielskiego, w tym slangu do efektywnej komunikacji, wspólnego tworzenia i dzielenia się ciekawymi materiałami co, mam nadzieję, sprawi nam przyjemność, da zabawę i satysfakcję.

Cele

  1. uczniowie poznają kulturę krajów świata.
  2. Poznanie sylwetki wielkiej osobowości Elżbiety II
  3. Uczniowie poznają osobistości życia politycznego / kulturalnego/ show biznesu –ich życie / wartości
  4. Rozwój umiejętności komunikacyjnych i współpracy, wyzwalanie kreatywności, przedsiębiorczości, rozwój myślenia krytycznego.
  5. Holistyczny rozwój uczniów poprzez pracę nad zadaniami interdyscyplinarnymi,
  6. Działania praktyczne wyzwolone podczas prowadzenia zadań projektowych,
  7. Wypracowanie produktów końcowych projektu (opisane w części “Spodziewane rezultaty”). 

Postęp działań

Uczniowie będą pracować zarówno w grupach szkolnych, jak i zespołach międzyszkolnych. Językiem komunikacji będzie język angielski.

Zarys harmonogramu działań projektowych:

  • X-XI 2022 - zapraszamy uczniów na TwinSpace,
  • XII 2021- pierwsze zadania projektowe
  • I-II/ III 2022- kolejne zadania projektowe,
  • IV/ V 2022 - zakończenie pracy nad zadaniami i ewaluacja projektu.

Uczniowie będą:

- brali udział w zadaniach typu “burza mózgów”, tworzyli mapy myśli brali udział w dyskusjach 

- współpracować przy realizacji poszczególnych zadań, wspólnie opracowywać produkty końcowe,

- podejmować inicjatywy i działania “w realu” w nawiązaniu do tematyki projektu.

Prezentcja działań nastąpi w formie

  • plakatów
  • materiałów online, zdjęć, materiałów audiowizualnych ,map myśli, filmików, wytworów prac uczniów
  • ankieta o wartościach dla innych uczniów/dorosłych,
  • materiały dydaktyczne na godziny wychowawcze i języki obce,
  • Możliwy quiz (Kahoot/LearningApps/WordWall) oparty na materiałach z projektu.
  • linków do dokumentów,
  • materiałów z serwisu you tube / tik tok innych